امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://kosarhemat.cloob24.com
0
1- ایجاد یک دسته گل با برگ های ریز
چه کسی می داند کاغذ های خرد شده می تواند به صورت بسیار زیبا درآیند. این فعالیت خلاق، شامل تبدیل خرده های کاغذ رنگی برای درست یک هدیه ی زیبا و یا استفاده در تزئینات اتاق می باشد. کودکان مبتلا به اوتیسم با توجه به نیازهای ویژه ای که در آن ها وجود دارد، تمایل دارند احساسات خود را در ترکیب بندی رنگ ها به صورت ایجاد اشکال مختلف بروز دهند.
2- جستجوی حروف الفبا در زیر آب
با استفاده از پولک های رنگی زیبا و درخشان درون یک بطری آب و قرار دادن حروف الفبا در کف بطری پر از آب، تلالو و درخشش پولک های رنگی شناور، موجب درگیر نمودن ذهن کودک و تمرکز نمودن او به حروف در زیر پولک های شناور شده و موجب جلب توجه وی به حروف الفبا در زیر پولک های شناور می گردد.
3- نقاشی با یخ
کودکان به طرح هایی که به دلیل ذوب یخ رنگی بر روی کاغذ ایجاد می شود بسیار علاقمند هستند، زیرا طرح های بسیار زیبایی ایجاد می شود. آن ها از طریق این فعالیت می توانند رنگ ها را شناسایی نموده و همچنین رنگ هایی را که از حالت مایع به جامد درآمده و یا برعکس، مشاهده نمایند.
4- کشف احساسات توسط جدول حساسیت
یک جدول حساسیت محلی برای مرتب کردن، به هم ریختن، کندوکاو، جداسازی و پخش کردن است. کودکان در این سرگرمی فرصت می یابند تا با کندوکاو و همچنین به هم ریختن محیط بازی، آزادانه احساسات خود را در ارتباط با لمس کردن و دیداری، شنیداری ارائه نمایند.
5- قصه گویی با استفاده از قطعات رنگی
قصه گویی شبیه کشیدن یک نقاشی است که به جای رنگ از کلمات استفاده می شود. در این فعالیت خلاقانه، کودکان با استفاده از قطعات و کلمات رنگی به قصه گویی می پردازند. با توجه به طبقه بندی هوشی کودکان، شما می توانید ذهنیت آن ها را به شدت تحریک نموده و قابلیت های محدود آن ها را با استفاده از محیطی سرشار از رنگ های متنوع، تقویت نمایید.
6- بازی با جورچین های رنگی
جورچین های رنگی یکی از بهترین روش ها در درک مفاهیم مربوط به جدول ها برای کودکان بوده و بسیاری از نیازهای ویژه ی آن ها را برطرف می سازد که به صورت بسیار ساده می تواند طراحی شود. هر تکه می تواند شامل نیمی از یک شکل باشد که با قرار دادن یک تکه در مقابل تکه ی دیگر آن می توان هر یک از اشکال را تکمیل نمود.
7- درست کردن دانه های برف با استفاده از روش سفال گری
لازم نیست برای لذت بردن از زیبایی های زمستان از سرما بلرزید. شما می توانید با ایجاد قطعات گلی مختلف دانه های برف، در محیطی کاملا راحت و گرم در خانه ی خود زمستان را تجربه کنید. سفال گری یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن مهارت های حرکتی در بین کودکان مبتلا به اوتیسم بوده که تجربه ی آن ها را در ارتباط با کشیدن و ورز دادن فعال می سازد.
8- ایجاد ایستگاه بویایی
با بهره بردن از ظروف پلاستیکی حاوی بوهای مختلف و پوشاندن آن ها با یک تکه پارچه و استفاده از مواد مختلف معطر درون آن ها می توان موجب تحریک حس بویایی کودکان اوتیسم شد. بویایی یکی از حواس پنجگانه بوده و در یادگیری کودکان نقش مهمی بازی می کند به طوری که کودک با تنفس بوهای خوب و ملایم به آرامش می رسد.
9- تمایز جامد یا مایع
برخی مواد می توانند در یک زمان به حالت مایع و یا جامد درآیند. با استفاده از این فعالیت علمی کلاسیک، کودکان می توانند به راز این موضوع پی برند. کودکان دوست دارند حس له کردن و پاشیدن را تجربه کنند. این کار با استفاده از مواد چسبناک قابل تجربه است.
10-ایجاد اعداد از طریق ساییدن
کودکان علاقه ی بسیاری به استفاده از مداد شمعی دارند. با استفاده از این ابزار می توانید به آن ها نحوه ی ساییدن را آموزش دهید. این کار باعث می شود تا عضلات کوچک دست آن ها تحریک شده و باعث توسعه ی هماهنگی بین بینایی و حرکت دست آن ها شود. علاوه بر این، آن ها با بهره گیری از سطوح مختلف می توانند اشکال و اعداد متفاوتی را به وجود آورند.
ترجمه: لیلا شهبازی
منبع: http://www.education.com/magazine/article/10-activities-children-autism
منبع خبر: سایت سازمان استثنایی
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه